Merhaba sayın veliler,
Bu hafta sınıflardaki öğrenci sayısında, gözle görülür bir azalma var. Sınıfta olanlar ise hapşırıyor, öksürüyor veya burunları akıyor. 28 derece civarında gezen hava sıcaklıklarından ani düşüş sebebi ile birçok yetişkin ve çocuk hasta. Sizlerin ve çocuklarınızın bağışıklık sistemlerini kuvvetlendirmek için, benim de kullandığım bir içeceği sizlerle paylaşmak istedim.
Zencefilli sıcak içecek.
Öncelikle mandalin, portakal veya katı meyve sıkacağını kullanarak istediğiniz meyve sularını hazırlayın.
Marketlerde satılan taze zencefili alın sarımsak boyutlarında doğrayın ve biraz toz şeker ile havanda dövün.
Daha sonra bu karışımı bir tencerenin içinde su ile kaynamaya yakın ısıtın.
Bu suyu, meyve sularını biraz da bal ile karıştırıp süzdükten sonra, afiyetle için.
Şifa olsun :)
Not: Zencefili çok kullanmayın acılığını damak zevkinize göre ayarlayın. İsterseniz suyun içine nane, limon ve tarçın parçacıkları da atabilirsiniz.
Elektronik bir oltamız olsa....
Geleceğin tasarımcıları içeriğimiz doğrultusunda, makara sistemleri ve motorlu basit makinelerle devam ediyoruz.
Balık tutmak eğlenceli bir hobi, biraz teknoloji ve elektrik motoru ile elektrikli bir olta yapabilir miyiz? İlk önce olta balık yakalama methodları ve olta çeşitlerini konuştuk. Daha sonra uzun ama kuvvetli bir olta nasıl yapabileceğimizi tartışıp, işe uzun olta ile başladık. Ardından makaralar ve elektrik motorunu ekleyerek, elektirikli birer olta sahibi olduk. Bazılarımız ağzı legodan, karton balığı yakalayacak kadar şanslıydılar, ancak bazıları ancak ayakkabı yakalayabildi :)
Balık tutmak eğlenceli bir hobi, biraz teknoloji ve elektrik motoru ile elektrikli bir olta yapabilir miyiz? İlk önce olta balık yakalama methodları ve olta çeşitlerini konuştuk. Daha sonra uzun ama kuvvetli bir olta nasıl yapabileceğimizi tartışıp, işe uzun olta ile başladık. Ardından makaralar ve elektrik motorunu ekleyerek, elektirikli birer olta sahibi olduk. Bazılarımız ağzı legodan, karton balığı yakalayacak kadar şanslıydılar, ancak bazıları ancak ayakkabı yakalayabildi :)
Motorun hareket yönünü değiştirme
Daha önceki haftalarda, "geleceğin tasarımcıları" çalışmasında hazırladığımız taşıtlarda motor ile tekerlekler aynı doğrultuda olan araçlar tasarlamıştık. Bu hafta ise motorun dönüş yönünü nasıl değiştirebileceğimizi, dişli sistemlerini nasıl kullanabileceğimizi incelemeye başladık.
Resimlerde göreceğiniz motorun hareket yönü, bir başka dişli tarafından 90 derece değiştiriliyor ve tekerleklere bu şekilde iletiliyor.
Resimlerde göreceğiniz motorun hareket yönü, bir başka dişli tarafından 90 derece değiştiriliyor ve tekerleklere bu şekilde iletiliyor.
Haydi dalışa....
Geçen hafta deniz canlılarını izledik, ve inceledik, bu hafta ise acaba nasıl oluyor da suyun altında dolaşabiliyoruz sorusuna cevap arıyoruz. Suyun altında nefessiz fazla kalamıyacağımızı, bunu yapabilmek için bazı yardımcı malzemelere ihtiyacımız olduğunu öğreniyoruz. (maske, palet, dalış elbisesi, palet, tüp).
Dersimiz önce bu videoları izleyerek başladı:
http://www.youtube.com/watch?v=DqD2ktyTxjs
http://www.youtube.com/watch?v=NgTEK0e7pgI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2HxVeI9IPgs
Daha sonra videolarda izlediğimiz malzemeleri yakından inceledik, hatta minik vücudumuza biraz büyük gelse de yine bir deniyelim istedik :)
iyi haftalar
Mert
Dersimiz önce bu videoları izleyerek başladı:
http://www.youtube.com/watch?v=DqD2ktyTxjs
http://www.youtube.com/watch?v=NgTEK0e7pgI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2HxVeI9IPgs
Daha sonra videolarda izlediğimiz malzemeleri yakından inceledik, hatta minik vücudumuza biraz büyük gelse de yine bir deniyelim istedik :)
iyi haftalar
Mert
DİKKAT! Eve gelen çocuğunuz hafifce balık kokuyor olabilir :)
Evet, başlıktan da anlaşılacağı üzere, hayvanlarla ilgili konumuza başlamış bulunmaktayız.
İlk hafta Denizde yaşayan hayvanları tartışıp, öğreniyoruz. Kabuklu deniz canlıları, ahtapotlar, köpek balıkları, deniz atları, kılıç balıkları.
Dersimize önce BBC kanalının balıklarla ilgili belgesellerini izleyerek başlıyoruz. Bu sırada farklı deniz canlılarını tanıma fırsatı buluyor ve isimlerini öğreniyoruz.
Daha sonra dağıttığım balık çizimleri üzerinde, balıkların organlarını konuşuyoruz, kendi vücudumuzla olan benzerliklerini ve farklılıklarını konuşuyoruz ve sanat çalışmamız olan balık süslemeye geçiyoruz.
Ve en sonra da mis kokulu aktivitemiz başlıyor. Deniz öğretmenin eşinin yakaladığı mavi yengeç (Callinectes sapidus) ve yerel balıkçılardan aldığımız balıkları inceliyoruz. Yengeç'in sert kabuğu, ve kıskaçları, balıkların yüzgeçleri ve kuyruğu hakkında konuşup incelememizi derinleştiriyoruz.
Dersimiz kolların sıvanıp, ellerin bol sabunla yıkanması ile son buluyor.
Velilere önemli not:
Lütfen çocuklarınıza "derste ne yaptınız" diye sormayınız. Bu soru birçoğu için birşey ifade etmeyecektir ve muhtemelen "hiçbirşey" yanıtını alacaksınız. Onun yerine "derste balıkları incelemişsiniz, nasıldı? beğendin mi? balıklarla neler yaptınız" gibi sorular sorarsanız, görsel hafızalarına yardımcı olursunuz ve daha uzun yanıtlar alırsınız.
İlk hafta Denizde yaşayan hayvanları tartışıp, öğreniyoruz. Kabuklu deniz canlıları, ahtapotlar, köpek balıkları, deniz atları, kılıç balıkları.
Dersimize önce BBC kanalının balıklarla ilgili belgesellerini izleyerek başlıyoruz. Bu sırada farklı deniz canlılarını tanıma fırsatı buluyor ve isimlerini öğreniyoruz.
Daha sonra dağıttığım balık çizimleri üzerinde, balıkların organlarını konuşuyoruz, kendi vücudumuzla olan benzerliklerini ve farklılıklarını konuşuyoruz ve sanat çalışmamız olan balık süslemeye geçiyoruz.
Ve en sonra da mis kokulu aktivitemiz başlıyor. Deniz öğretmenin eşinin yakaladığı mavi yengeç (Callinectes sapidus) ve yerel balıkçılardan aldığımız balıkları inceliyoruz. Yengeç'in sert kabuğu, ve kıskaçları, balıkların yüzgeçleri ve kuyruğu hakkında konuşup incelememizi derinleştiriyoruz.
Dersimiz kolların sıvanıp, ellerin bol sabunla yıkanması ile son buluyor.
Velilere önemli not:
Lütfen çocuklarınıza "derste ne yaptınız" diye sormayınız. Bu soru birçoğu için birşey ifade etmeyecektir ve muhtemelen "hiçbirşey" yanıtını alacaksınız. Onun yerine "derste balıkları incelemişsiniz, nasıldı? beğendin mi? balıklarla neler yaptınız" gibi sorular sorarsanız, görsel hafızalarına yardımcı olursunuz ve daha uzun yanıtlar alırsınız.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)